Geoblog.pl    gryka    Podróże    Podróż Dookoła Świata część II    Fitz Roy w pelnej krasie!:)
Zwiń mapę
2010
09
maj

Fitz Roy w pelnej krasie!:)

 
Argentyna
Argentyna, El Chalten
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 47535 km
 
Poprzedniego dnia przygotowalismy sobie kanapki i kawe w termosie, wiec ewakuacja z hostelu poszla dosyc sprawnie. Już kilka minut po 7 rano (a to srodek nocy, bo nawet Slonce wstaje tutaj kolo 9!) siedzielismy w aucie i jechalismy w kierunku El Chalten. Do pokonania mielismy troszke ponad 200km wiec na droge policzylismy jakies 3 godzinki. Sprawdzilismy wczesniej mozliwosci trekingowe w tej okolicy i wybralismy parogodzinny spacer nad Lago Capri. Ale już po drodze zaczelo sie prawdziwe widowisko. Wpierw pojawil sie na horyzoncie majaczacy jeszcze w szarosciach ogromny masyw gorski z Fitz Royem i Cerro Tore! Cudenka! Potem zaczelo wschodzic Slonce malujac na niebie niesamowite ksztalty i kolory. A na deser wierzcholki gor zostaly oswietlone na rozowo... Zapowiadal sie calkiem niezly dzien!:)
Do El Chalten dojechalismy przed 10 rano. Spokojnie moglismy być wczesniej, ale co chwile zatrzymywalismy auto na drodze, żeby zrobic nastepne i nastepne zdjecie...:) Bez problemu odszukalismy wstep na szlak (mielismy zrobione fotki wszystkich potrzebnych map, a te znalezlismy na hostelowych scianach) i zaczelismy sie wspinac przyjemna sciezka. Wpierw skrajem glebokiej i przepieknej doliny, lasem, ktory wiosna albo wczesniejsza jesienia musial być cudowny; potem weszlismy troszke glebiej i po jakis 70-80 minutach zwariowalismy. Dotarlismy do punktu widokowego. Zza drzew wylonil sie Fitz Roy z okolicznymi strzelistymi szczytami. W pelnym sloncu, na tle blekitnego nieba, w totalnie przejrzystym powietrzu... Szok. Na polance siedzielismy chyba z godzine. Nie moglismy sie stamtad ruszyc... Widok autentycznie wspanialy!! Potem spacerowym krokiem okrazylismy kamieniste wzgorze, doszlismy do Lago Capri, co chwile zerkalismy na gory... Jeziorko Capri tez urocze. Kapitalnie polozone, z kilkoma miejscami kampingowymi przy brzegu i z woda tak czysta, ze można ja pic na surowo...:) Niesamowite. Danusie oczywiście gnalo gdzies tam dalej, ale czas mielismy niestety limitowany. Nie chcialem ruszac z El Chalten po godzinie 15, wiec pozostalo nam wrocic lesistym szlakiem na parking. Pomimo tego, ze krotki, to spacer był i tak genialny!!!! Cale szczescie, ze zdecydowalismy sie pod Fitz Roy przyjechac!:)
Teraz siedzimy w hosteliku, jestesmy po kolacji, Mauro przygotowuje Yerba Mate (taka specyficzna herbatka...:)). A jutro rano chcemy ruszac dalej. Kierunek Chile i Torres del Paine. Tylko znowu pogoda jest pewnym problemem...
 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
Zdjęcia (32)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (9)
DODAJ KOMENTARZ
BPE
BPE - 2010-05-10 10:08
Obłed - taką "fototapetą" bym nie pogardzila - cudownie, ze trafiliście na taką bajeczną pogodę !!!
 
asku88
asku88 - 2010-05-10 10:34
piękne widoki ..

pozdrawiam i 3mam za Was kciuki w dalszej wyprawie :)
 
micwasik
micwasik - 2010-05-10 14:20
Taka pogoda to rzadkosc w tej okolicy - nagroda za upor w drodze na poludnie ;)!
 
xxxx
xxxx - 2010-05-10 17:38
świetne zdjęcia!
 
Wojtek
Wojtek - 2010-05-11 21:06
Świetne zdjęcia, widoki zapierające dech w piersiach...jednym słowem "pozazdrościć"(ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu :D). Pozdrawiam Was i życzę pogody ducha i wytrwałości w realizacji Waszych marzeń i celów
 
Ania z Zielonych Paproci
Ania z Zielonych Paproci - 2010-05-12 22:10
Zdjęcia piękne, ale na żywo to musiał być dopiero spektakl... Mmmm... Powodzenia w dalszej podróży
 
AND
AND - 2010-05-14 22:21
tooo rozumiem :)
 
Jozin
Jozin - 2010-05-19 21:08
El Chalten jest niesamowite! Jak patrzę na te fotki, też bym tam sobie pobył ...
 
Cio I.
Cio I. - 2010-05-25 00:26
Hej! Oglądam, czytam, patrzę, podziwiam widoki i urocze zdjęcia, aż żal, że mój język niezbyt giętki by wyrazić co pomyśli głowa. Wspaniała podróż i Wy jesteście wspaniali, pięknie dzielicie się wrażeniami. Trzymajcie się i pozdro.
 
 
zwiedzili 26.5% świata (53 państwa)
Zasoby: 516 wpisów516 616 komentarzy616 9029 zdjęć9029 0 plików multimedialnych0
 
Nasze podróżewięcej
07.09.2021 - 22.09.2021
 
 
08.09.2019 - 20.09.2019
 
 
03.09.2018 - 24.09.2018