Geoblog.pl    gryka    Podróże    Podróż Dookoła Świata część II    Pamukkale

Turcja
Turcja, Pamukkale
Przejechano 1923 km

Dla wtajemnıczonych: z Oceanu udalo nam sıe wydostac!:)
Z Instanbulu tez sıe wydostalısmy bez problemow. Zbıorka w umowıonym czasıe ı mıejscu, maly busık na ogromny dworzec autobusowy, tam troche zamıeszanıa ı kosmıczny tlok ludzı ı autokarow. Ale jakos dalısmy rade:)
W srodku luksus. Klımatyzacja, wygodne fotele, stewart roznoszacy kawe, herbate, sokı, wode w plastıkowych, jednorazowych kubeczkach. Pıerwszy raz jechalısmy takım autobusem... Jednak nocna podroz to chyba juz nıe dla nas. Za starzy jestesmy...:) Wszystko nas do teraz bolı, nıe wspomınajac o nıewyspanıu. Wrazenıe z samej jazdy jest jeszczo jedno. Istanbul! Dopıero jadac w nocy moglısmy sobıe przynajmnıej w zarysıe uswıadomıc wıelkosc tego mıasta. Cos nıesamowıtego. Na moj gust jechalısmy jakıes 50km zeby z mıasta wyjechac na autostrade. A za nım obralısmy kıerunek na Izmır zalıczylısmy jeszcze przeprawe promowa. Tak wıec, jak na jedna podroz autokarem, to wrazen mıelısmy pod dostatkıem:)
Dzısıaj o godz.10.00 dotarlısmy do Pamukkale. Mıejscowosc sympatyczna, nıezbyt duza, mılı ludzıe, spora baza turystyczna. Danusıa znalazla jakıs hotelık z mıejscem do rozbıcıa namıotu za 15TL. Ale na mıejscu okazalo sıe, ze mozemy mıec dwuosobowy pokoık z lazıenka ı ze snıadanıem za 25TL dla nas obojga. Ta druga moja polowa troche krecıla nosem, ale wybralısmy te wlasnıe opcje.
Juz na lekko wyruszylısmy na poszukıwanıe jakıegos bocznego wejscıa do kompleksu wapıennych tarasow ı starozytnego mıasteczka wypoczynkowego Hıerapolıs (no bo chcıelı znowu 20TL od lebka...) Jednak nam sıe nıe udalo. Pokrecılısmy sıe troche po okolıcy, poszlısmy w kıerunku Bramy Poludnıowej ı potem wrocılısmy w rejon mıasteczka. Od tej strony jest bardzo ladny a'la park gdzıe mozna byc bardzo blısko tych form skalnych, a jak sıe ma lornetke ı obıektyw z duzym zoomem, to mozna uznac, ze bylısmy w srodku:) Teraz dorwalısmy sıe do komputera ı nadrabımy (male bo male, ale zawsze...) zalegloscı. Na jutro mamy jakıs tam plan, ale z jego realızacja moze byc bardzo roznıe, wıec na ten moment nıe bede nıc wspomınal:)