Geoblog.pl    gryka    Podróże    Malta 2018    Bajkowa Mdina

Bajkowa Mdina

Malta
Malta, Mdina

Wyglada na to, ze troche to potrwa zanim moja Rodzinka wypozyczy auto, bo kolejka ponoc gigantyczna. Ustalamy, ze najlepiej będzie, jak spotkamy się w Mdinie. Na miejsce docieram autobusem. Teraz dopiero widac, jak tu wszedzie dużo ludzi. Na 316km² - wysepce (a wlasciwie wysepkach) mniejszej od Arranu (427km²) - zyje 460 tys ludzi!, podczas gdy na naszej szkockiej wyspie populacja wynosi ok 5 tysiecy... Autobus jest spozniony i zatloczony, ale dojezdzam bezproblemowo pod glowna brame Mdiny – otoczonego murem sredniowiecznego miasta na wzgorzu – dawnej stolicy Malty. Już z daleka miasto wyglada niesamowicie. Ale hmmm, widze, ze będzie problem... Parkingi kompletnie zastawione. Przypomina mi się jakas relacja, w której opisywano, ze na parkingu przed glowna brama jest pewien czlowiek, który za drobna oplata znajduje miejsce kazdemu. Ciekawe, jak on to robi?... Po chwili zauwazam go. Mowie co i jak, ze za chwilke podjedzie moja Rodzinka. On na to, ze „cos wymyslimy”. No i faktycznie! Moi podjechali, on wyjechal swoim zaparkowanym na placu autem, zeby nasze moglo zaparkowac. Niezla fucha.

Teren wewnetrz murow jest malenki, do obejscia w 2-3 godzinki, ze zwiedzaniem i posilkiem. Wewnatrz odwiedzamy tylko katedre, która choc tez bardzo ladna, nie przebija tej z Valetty. Prawdziwa przyjemnoscia jest za to kluczenie w labiryncie waskich uliczek. Trudno jest mi się postrzymac, zeby nie fotografowac kazdej kolatki. Jakie one są urocze! W restauracyjce z widokiem na okolice (przepiekna!) jemy po malej pizzy. Jak fajnie, ze jestesmy razem!