Geoblog.pl    gryka    Podróże    Podróż Dookoła Świata część I    Dali

Dali

Chiny
Chiny, Dali

Druga nocka w Shilin'ie i rano do Kunming'u. Stad bez problemu dostalismy sie autobusem do czegos fantastycznego!! Wiedzielismy, ze bedzie pieknie, ale nawet nie podejrzewalismy, ze az tak...!:)

Dali. Male, zabytkowe miasteczko.

Wpierw wyladowalismy w Nowym Dali. Zwykle, duze miasto, pelne Chinczykow...Brrr!! Paskudztwo. Bylismy tam juz po zmroku, wiec mielismy klopoty orientacyjne (jak zwykle ostatnio:)), ale udalo sie znalezc lokalny autobus za grosze do Starego Dali - czyli tego, o ktore nam chodzilo:) Juz z daleka zobaczylismy przepieknie oswietlone miasteczko, otoczone sredniowiecznym murem z pieknymi, kolorowymi bramami. Pierwsze wrazenie niesamowite. Wysiedlismy z autobusu na chybil-trafil. Mielismy tylko ksero prymitywnej mapki z przewodnika i troche informacji o noclegach. Ostatecznie pierwsza noc wyladowalismy w przypadkowo zlalezionym hotelu. Swietne warunki, niezla cena, ale tylko na jedna noc, bo wlasnie zaczynaly sie 7-dniowe swieta w Chinach (rocznica powstania Chinskiej Republiki Ludowej!) i spodziewano sie najazdu turystow. I rzeczywiscie. Nastepnego dnia cena za pokoj znacznie podskoczyla i musielismy szukac czegos innego. Ale z tym nie bylo problemu, bo zaledwie 100m dalej znalezlismy autentycznie fenomenalny hostel! Pisalismy, ze w Chengdu bylismy w cudownym miejscu, z ktorego nie moglismy sie ruszyc, ale to w Dali bylo jeszcze lepsze! Kapitalna atmosfera, pyszna kuchnia, pelno miejsca do siedzenia, tarasy, balkony, zagospodarowane dachy z punktami widokowymi, bajkowe dwa ogrody...Raj! Wiec z noclegiem ostatecznie trafilismy w dziesiatke! Ale nocleg to tylko ulamek magii tego miejsca! Miasteczko! Cudnie oswietlone, stare, kamieniste uliczki, kolorowe domy, przepiekna architektura, swiatynie, bramy, palacyki, fontanny, klimatyczne sklepiki, roznorodny klimat na ulicach, ludzie w tradycyjnych strojach...Cudo! A do tego to wszystko polozone pomiedzy pieknym, duzym jeziorem i gorami ze szczytami powyzej 4200m n.p.m....W Dali siedzielismy chyba 4 dni i nie chcialo nam sie ruszac, ale musielismy:)